התקשרו עכשיו!
052-3587872
דף הבית >> עמוד פרשה צוחקת >> פרשת בלק תשעו
 
פינת  "פרשה צוחקת"   יוגה צחוק בפרשת השבוע - כל שבוע   !
                                                   מאת ציפי דגן
                               בגירסת שמע גם בקבוצות הוואצאפ הצוחקות


בפרשת בלק    –  נלמד איך ניתן להפוך את הרע לטוב                                          
                          איך הצחוק הופך סיכון לסיכוי ואת הבעלמיות לאברהמיות

בפרשת בלק   נאמר: ( במדבר  כ"ב  ב' )  "וַיַּרְא בָּלָק בֶּן צִפּוֹר אֵת כָּל אֲשֶׁר עָשָׂה יִשְׂרָאֵל לָאֱמֹרִי. וַיָּגָר מוֹאָב מִפְּנֵי הָעָם מְאֹד כִּי רַב הוּא וַיָּקָץ מוֹאָב מִפְּנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל . . .  (בהמשך)  וַיֹּאמֶר בָּלָק אֶל בִּלְעָם מֶה עָשִׂיתָ לִי לָקֹב אֹיְבַי לְקַחְתִּיךָ וְהִנֵּה בֵּרַכְתָּ בָרֵךְ.".
בלק בן צפור מלך מואב רואה את ניצחונות ישראל במלחמות עם סיחון ועוג וחושש כי מדינתו היא הבאה בתור. הוא שולח שליחים אל נביא גוי בשם בלעם בן בעור ומבקש ממנו לבוא ולקלל את ישראל, "ידעתי" מציין בלק, "כי אדם שתקלל יקולל, ומי שתברך יבורך." בורא עולם מסכל את מזימתו וגורם לבלעם לברך את ישראל במקום לקללם.  בפרשת בלק  , אם כן,  עדים אנו  לדוגמא של מצב שלילי ההופך לחיובי!  הר' רפאל כהן מסביר  לנו כי בכל מצב שלילי טמון זרע חיובי. איך הקללות של בלעם הופכות לברכות  - זה הכח הגדול של הפרשה ללמדנו, כיצד הגישה שלנו מכתיבה לנו האם נראה בכל קושי סיכוי או סיכון!
בדיוק כמו במועדון הצחוק בו אנו פוגשות חברות המגיעות עם קשיים אדירים וע"י האימון בצחוק הן הופכות את הסיכון לסיכוי לחיים שמחים יותר, בריאים יותר, גם השבוע זכיתי לראות פנים עצובות וכאובות ההופכות לחייכניות ומאושרות. מעריצה אתכן חברות יקרות !  על שאתן לא נכנעות!  באות ומתאמנות !

כהרגלינו, נטמיע את המסרים ע"י חווית היוגה צחוק, דרך מוח ימין שלנו.
*תרגיל צחוק הסיכון-סיכוי
1. נניח את האצבע הימנית על הלחי הימנית, את האצבע השמאלית על הלחי השמאלית. נדחוף את הלחיים כלפי מטה, ונעמיד פנים של סיכון, הבעת פחד.
2.כעת  נדמיין איזה מצב של פחד או חשש הקיים בחיינו, ממש נחשוב עליו ונבטא אותו  ע"י הפעלת צחוק מתאים בטון נמוך כזה.  צחוק הסיכון, נותן לנו הזדמנות להעמיק חשיבה על אותו סיכון או חשש ולבטא אותו ע"י רפלקס הצחוק, כאמור בטון המתאים. חה חה חה חה חה ! קדימה שחררו את זה חופשי ! (סוג של צעקה)  מעולה!!
3. כעת נדחף את הלחיים כלפי מעלה, ונכוון מחשבתינו על הסיכוי , ההצלחה, משהו שמח בחיינו. ונפעיל את הצחוק בהתאם, בטון גבוה, שמח , טון מנצח ! צחוק הסיכוי, מאפשר לנו להפוך באופן גופני, את הסיכון לסיכוי. חה חה חה חה !!  איזה יופי!!    עוד נעמיק מחשבה על ההצלחה שאנו מדמיינים! חה חה חה ! נפלא ! נשימות.


הר' ימימה מזרחי הביאה את דברי השפת אמת: בכל בוקר מתעוררים בך שניים הראשון הוא אברהם אבינו, שאומר "איזה יום מלא חסד!"   השני הוא בלעם: "איזה יום מבאס, מסריח, יום מקולל!"   חלילה .
ובכל בוקר עליו להוציא עצמו מכלל "ארור" לברוך כל בוקר עליך להוציא את עצמך מהבִּלעמיוּת לאברהמיוּת. האם היום תתני לבלעם את הבכורה ותראי את ביתך בעין צרה – צרה מהכיל וצרה מהאכיל?
או שמא תשכימי, תטי אליו שכם אוהבת (ותקֹם בעוד לילה)?
האם היום תבחרי לראות ולהתמקד בטוב שבחיים שלך, או היום תבחרי או תיסחפי להסתכל ולהתמקד חלילה בחצי הכוס הריקה.  כמה קל לנו לעשות את הבחירה הטובה הזו  בעזרת חיוך וצחוק !!!

*תרגיל צחוק בלעם - לבלוע את הצחוק
נפעיל צחוק נמרץ  חה חה חה חה ! ונקטע אותו באיבו, ע"י הנחת כף היד על פינו ונבלום, נבלע אותו.
חה חה חה ! זו התכונה הבלעמית, מה מצחיק בכלל?!  ושוב נתגבר ונצחק במרץ, חה חה חה ! ושוב  נבלע את הצחוק. תפסיקי לצחוק!  בלעמיות לשמה!  ושוב נצחק ונצחק !  כל הכבוד! לא נוותר.  נשימות

*תרגיל צחוק אברהם אב המון -   לפזר צחוק.
נאמר בבראשית יז ד-ה : "אֲנִי הִנֵּה בְרִיתִי אִתָּךְ וְהָיִיתָ לְאַב הֲמוֹן גּוֹיִם. . .  כִּי אַב הֲמוֹן גּוֹיִם נְתַתִּיךָ לאברהם נוספה ה' לשמו כי הוא קבל תפקיד להיות אב להמון גויים, היות ובכוחו היה לפזר את החסד שבו לכל העולם.
אנו נפזר את חסד הצחוק.
נתחיל לרקוד חופשי בחדר לצלילי שיר קצבי, (לא נפסיק את השמחה) נפעיל את הצחוק שלנו לפי הקצב, נניף ידיים בתנועה של הוצאת הצחוק מהפה כאילו שהוא צעיף. וכך יד אחרי יד נעיף לכאורה את הצחוקים מפינו ונפזר בחדר, תוך כדי ריקוד בקצב השיר.  חה חה חה חה חה חה חה !!  איזה כיף!  איזה יופי !    נשימות.


בברכת שבת מבורכת באברהמיות !! 
באהבה ציפי דגן

 
לתרגול והאזנה לפרשה
כולל תרגילי הצחוק

נא לחצו כאן